maanantai 8. lokakuuta 2012

Takalaakerin vaihto

Takalaakeri päästiin vaihtamaan Simpan ja Ollin kanssa BMW:hen. Itse hämmästelin välillä kuinka hitaasti työ eteni, mutta joskus pultit tykkää olla hieman paremmin kiinni.
Ohjeita luettiin asiakkaan tuomasta kirjasta (aina ei näissä ohjekirjoissa ole järkeenkäyvät ohjeet, joten aina kannattaa miettiä järjen kanssa mitä lähdet tekemään ohjeiden mukaan).

Ensimmäinen mutka tuli, kun lähdettiin irroittamaan vetoakselin pultteja. Yksi pultti oli niin pahasti kiinni, että toisista halleista haettiin opettajia sitä auki vääntämään. Koko auto nousi, mutta se yksi pultti oli ja pysyi. Lopulta -kun tähän hommaan ja yrityksiin oli mennyt KAUAN- sanottiin että rälläkkä tytölle käteen ja pultti poikki.

Ja kun päästiin itse laakeria pois ottamaan, siihenkin meni kauan. Laakeri saatiin pois monessa osassa ja sen sisällä olevat kuulat vierivät pitkin hallin lattiaa :D. Jotta se laakeri saatiin irti, käytettiin kylmäsprayta, poltinta ja ulosvedintä.

Tässä pitää olla tarkkana ettei jarrusylinteri pääse lämpenemään liikaa ja ala pikkuhiljaa sulamaan. Meillä oli sen estämiseksi vesisanko ja sieni, ja märällä sienellä kasteltiin jos alkoi näyttää pahalta.
Silmät pitää olla hyvin suojattu - myös kaverilla! Hiuksien pitäisi olla vielä kiinni, mutta nykyään on ne aina hallitöissä kiinni :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti