Auton käyntiäänet oli jotain omaa luokkaansa ja viaksi epäiltiin jonkun pakoventtiilin vuotamista. Siispä sylinterikantta irrottamaan.
Päältä pois johdot ja muut. Kämmättiin vähän tuota mustaa imusarjaa pois ottaessa, mutta ei siittä sen enempää... |
Sylinteriryhmä näkyvissä. |
Kun sylinterikansi saatiin irti, mentiin testaamaan tälläisella imulaitteella että vuotaako joku noista imu- tai pakosarjan osista. Tällä tavalla käytiin jokainen kohta läpi.
Hirveen jänskää.... Tai sit ei. :D |
Nuoli näyttää onko kaikki kunnossa. Jos nuoli pysähtyy vihreän alueelle, luultavimmin ei ole mikään rikki.
Seuraavaksi tarkistettiin hydraulisien venttiilinnostimien toiminta. Rautalanka työnnetään nostimien nupin päässä olevasta reiästä ja katsotaan painuuko nostin kokoon.
Vaihdoimme myös uuden vesipumpun ja jakohihnan kiristäjän. (Näkyy kuvassa hieman huonosti)
Osia oli enemmänkin irti ja taas, olisi ollut viisasta laittaa muistiin mistä mikäkin mutteri ja pultti oli... |
Suurin osa ajasta meni jakohihnan kanssa tapellessa ja välillä kaikki oli yhtä kaaosta.
Nokka-akseleita paikallaan pitämään tehtiin työkalu jostain pois heitetystä kappaleesta.
Hihnan ollessa paikoillaan se töksähti aina tiettyyn kohtaan, eli joku oli mennyt pieleen.
Koska koulu loppui ja tuli kesäloma, emme ehtineet tehdä tätä työtä valmiiksi, sinänsä harmi ja toisaalta helpotus.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti